تراکت چسبان

فولیکول مو

تراکت چسبان

۱ بازديد
[این دستفروشان چنان به طور جدی در کار تاجران قانونی دخالت می‌کردند که در سال ۱۶۹۴ فروش هرگونه کالا یا اجناس در هر مکان عمومی در داخل شهر یا در خیابان‌ها، به جز در بازارهای آزاد و نمایشگاه‌ها، ممنوع شد و برای هر تخلف، چه برای خریداران و چه برای فروشندگان، چهل شیلینگ جریمه داشت.] علاوه بر این، به این مناظر و صداهای متنوع، خوانندگان تصنیف که اشعاری در مورد تراکت موضوعات روز می‌خواندند، شارلاتان‌هایی که داروهای تجویزی و معجون‌های جادویی می‌فروختند، رقصندگانی که روی طناب‌های باریک اجرا می‌کردند.

نوازندگان دوره‌گرد، آتش‌خواران مشهور، نمایش‌دهندگان عروسک‌های رقصنده و دوره‌گردانانی از این قبیل «که حرکات و مناظر عجیب و غریب را به نمایش می‌گذاشتند» نیز اضافه شدند که همه آنها موظف بودند «مجوزی با حروف قرمز و سیاه، به دست و مهر جناب توماس کیلیگرو، رئیس جشن‌ها به اعلیحضرت چارلز دوم» داشته باشند و آن را نگه دارند. در پایین خیابان تبلیغات , پخش تراکت تبلیغاتی در تهران توسط شرکت پخش ماندگار برای توزیع اوراق تبلیغات جهت تراکت پخش کنرند، خیابان فلیت، و در آن بخش از شهر که مجاور بورس بود، قهوه‌خانه‌ها به تعداد زیاد وجود داشتند.

قهوه که در این دوره به نوشیدنی محبوبی تبدیل شده بود، چند سال قبل از دوره چسبان بازسازی به لندن معرفی شد. با این حال، این نوشیدنی در دوره‌ای بسیار زودتر به انگلستان آورده شده بود. جان اولین، در سال ۱۶۳۸، از نوشیدن آن در آکسفورد صحبت می‌کند، جایی که «ناتانیل کونوپوزیس از یونان، از سیریل، پاتریارک قسطنطنیه، به کالج او آمد، که سال‌ها بعد بازگشت و اسقف اسمیرنا شد.» دوازده سال بعد، یک قهوه‌خانه توسط شخصی یهودی به نام جیکوبز در آکسفورد افتتاح شد، جایی که این نوشیدنی «توسط کسانی که از تازگی لذت می‌بردند» نوشیده می‌شد.

با این حال، به گفته اولدیس، عتیقه‌شناس، این نوشیدنی در پایتخت ناشناخته بود تا اینکه تاجری به نام ادواردز، جوانی راگوسانی به نام پاسکوا رزی را به لندن آورد که روزانه این نوشیدنی را برای او تهیه می‌کرد. اشتیاق برای چشیدن این کن نوشیدنی عجیب، بسیاری را به هیئت مدیره‌اش کشاند، ادواردز به این پسر اجازه داد تا به همراه خدمتکار دامادش، آن را در ملاء عام بفروشد؛ از این رو قهوه برای اولین بار در کوچه سنت مایکل در کورن‌هیل توسط پاسکوا رزی، «به نشانه سر خودش»، حدود سال ۱۶۵۸ فروخته شد. اگرچه مصرف‌کنندگان قهوه در ابتدا با تمسخر بسیاری از شوخ‌طبعان شهر و نویسندگان تصنیف‌های تبلیغاتی روبرو می‌شدند، اما این نوشیدنی به تدریج محبوب شد و فروشگاه‌های فروش آن به سرعت افزایش یافت.

از جمله این فروشگاه‌ها، علاوه بر فروشگاهی که قبلاً ذکر شد، می‌توان به گاراوی در کوچه اکسچنج، رنگین‌کمان در کنار دروازه معبد داخلی، دیک واقع در شماره ۸ خیابان فلیت، جیکوبز که مالک آن در سال ۱۶۷۱ از آکسفورد به ساختمان‌های ساوت‌همپتون در هولبورن نقل مکان کرد، گریشین در تبلیغات , پخش تراکت تبلیغاتی در تهران توسط شرکت پخش ماندگار برای توزیع اوراق تبلیغات جهت تراکت پخش کنرند که «بدون خودنمایی و سر و صدا اداره می‌شد»، وست‌مینستر که به عنوان تفرجگاه اشراف و اعضای پارلمان شناخته می‌شد، و ویل در خیابان راسل که شاعر درایدن به آن رفت و آمد داشت، اشاره کرد. این خانه‌ها، که پیشگامان کلوپ‌ها بودند.

بسته به موقعیت و راحتی‌شان، محل رفت و آمد اشراف و مردان باکلاس، درباریان، وزرای امور خارجه، سیتبلیغات , پخش تراکت تبلیغاتی در تهران توسط شرکت پخش ماندگار برای توزیع اوراق تبلیغات جهت تراکت پخش کنمداران، اعضای مشاغل علمی، افراد باهوش، شهروندان از طبقات مختلف و همه کسانی بودند که دوست داشتند با همسایگان و دوستان خود احوالپرسی و گپ و گفت کنند. در این اتاق‌های قهوه‌خانه راحت با سقف کوتاه، مجهز به نیمکت‌های محکم و صندلی‌های بلوط، که در آنها نوشیدنی سیاه از فنجان‌های لبه پهن و بدون دسته نوشیده می‌شد، پپیس ساعات شاد بسیاری را گذراند، بسیاری از اخباری را که با خوشحالی روایت می‌کرد، شنید و با بسیاری از مردان برجسته گفتگوهای دلپذیری داشت.

در یک قهوه‌خانه بود که او با سرگرد واترز، «یک جنتلمن ناشنوا و بسیار عاشق سودایی که تحت سلطه یک ناامید عاشق تبلیغات , پخش تراکت تبلیغاتی در تهران توسط شرکت پخش ماندگار برای توزیع اوراق تبلیغات جهت تراکت پخش کن، روبرو شد که او را با وجود خوش‌خلق‌ترین مرد، همنشین بدی می‌کند.» و در چنین مکانی به «گفتگوی ساده‌ای در مورد کواکرها که با یک نخ دور مچشان افسون می‌شوند» گوش داد. و تاجری به نام هیل را دید که «تبلیغات , پخش تراکت تبلیغاتی در تهران توسط شرکت پخش ماندگار برای توزیع اوراق تبلیغات جهت تراکت پخش کناد انواع موسیقی و چیزهای دیگر، شخصیت جهانی، هنر حافظه، جعل دست‌ها و دیگر سخنرانی‌های بسیار عالی تبلیغات , پخش تراکت تبلیغاتی در تهران توسط شرکت پخش ماندگار برای توزیع اوراق تبلیغات جهت تراکت پخش کن.» در روزگاری که هنوز روزنامه‌ها به گردش عمومی نرسیده بودند و جلسات عمومی وجود نداشت.

قهوه‌خانه‌ها به مراکز شناخته‌شده‌ای برای تبادل افکار و حمایت از اقدامات سیاسی تبدیل شده بودند. با آگاهی از این موضوع، دولت به رهبری دنبی، که نمی‌خوتبلیغات , پخش تراکت تبلیغاتی در تهران توسط شرکت پخش ماندگار برای توزیع اوراق تبلیغات جهت تراکت پخش کن انگیزه‌هایش بیش از حد آزادانه مورد بررسی قرار گیرد، در سال ۱۶۷۵ دستوری صادر کرد مبنی بر اینکه چنین «مکان‌هایی برای تبلیغات , پخش تراکت تبلیغاتی در تهران توسط شرکت پخش ماندگار برای توزیع اوراق تبلیغات جهت تراکت پخش کنراحت افراد بیکار و ناراضی» باید تعطیل شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.